Tuesday 3 September 2013

Tindakbalas minum jus Delima

Sebenarnya saya baru mengamalkan minum Jus Delima, ada banyak kebaikannya tapi sebelum badan kita nak bertindakbalas terdapat kesan-kesan yang kita kena tahanla. Tapi kesan tindakbalasnya hanya sementara. Patutla kerap x sihat hehe:> tapi apa pun tetap terus nak minum gak demi kesihatan dalaman dan luaran. Tak perlu berhabis duit banyak2 demi jaga kesihatan. Untuk yang kahwin lagila disyorkan minum sebab ada rahsia bagi yang peminum Jus Delima saja yang tau. X payah dah berhabis beratus2 cuma RM20 lebih ja.


Kesan Tindak Balas Selepas Minum Jus Delima


Delima ,Anugerah Illahi ini adalah merupakan satu-satunya Buah yang mengandungi kesemua mineral dalam kategori enzim yang diperlukan oleh tubuh serta mempunyai dwi sifat iaitu hipo dan hipper serentak,tidak pada bahan-bahan lain. Jadi Penggunaan Jus Delima 100% Asli (Pomepure) amatlah berbesar feadahnya kerana ” Bolus “makanan (kecil / halus) ini akan dicerna dengan tindakan enzim tertentu terhadap substrat tertentu di dalam perut selama 2-5 jam , Jangka masa  makanan sampai ke perut melalui mulut 10 saat 


Oleh itu meminum jus adalah lebih cepat berkesan  ketika sebahagian fungsi badan berada dalam keadaan lemah atau rosak untuk berfungsi dengan dibantu ber-trilion  bakteria , jadi pada pengguna yang sebelum ini gaya hidupnya tidak betul (tiada motivasi,sikap yang buruk,tidak mengawal makan dan rutin harian yang salah) maka sudah tentu akan berlaku mendapan glukogen / bahan asing pada hati,usus,salur darah dan juga otot-otot dan tulang setelah mengambil pati delima yang bersifat enzim,dwi sifat maka semua itu akan berlaku pembongkaran yang akan menyebabkan pelbagai simpton antaranya 

  • batukdemam atau suhu tubuh badan  meningkat 
  • mual atau muntah, sakit perut
  • kerap kencing, kencing kotor,sakit pinggang,
  • kejang otot-otot, 
  • sembelit atau cirit-birit
  • pening dan juga gangguan pada darah seperti kandungan gula atau tekanan darah meningkat.


Gejala ini dipanggil ‘metabolik terbalik’  yang bersifat sementara. Simpton terawal boleh dirasai pengambil jus delima seawal 2- 4 hari namun tempoh ini biasanya akan mengambil masa 1- 4 bulan bergantung pada sistem tubuh seseorang. Ini Berpunca daripada kandungan darah dalam seseorang adalah berbeza -beza ,Disamping itu cara pemakanan,kehidupan harian seseorang berbeza-beza. Bagi tujuan menilai keberkesanan Produk Jus Delima ,pengguna dinasihatkan mematuhi saranan kami dengan meminum 50ml diawal pagi (sebaik-baiknya sebelum gosok gigi ) 50ml malam sebelum tidur.Bagi tujuan mengimbangi perkara ini cara pengambilan , dos  serta  masa(waktu) sangat memainkan peranan dan merupakan perkara yang penting dalam menilai Anugerah Allah ini terhadap peminum jus delima.

Perhatian perlu diberikan kepada pengguna yang menjalani cucian darah akibat penyakit buah pinggang, anda disarankan cuma mengambil sebanyak 10-15ml sahaja untuk permulaan,ini bertujuan mengurangkan,atau memperlahankan tindak balas terhadap darah anda.peringkat awal cukup sekadar jumlah dinyatakan. setelah terdapat atau dirasai penerimaan darah badan anda.maka boleh lah menambah jumlah kali pengambilan sehingga yang sesuai dengan diri pesakit. Sekiranya anda Pesakit buah pinggang anda dilarang mencampurkan dengan air semasa mengambil jus delima (no mix)

Simpton lain seperti merasai kegatalan  pada bahagian anggota badan bahagian bawah kulit merupakan simpton yang dialami oleh pesakit buah pinggang-Dialisis  dan strok serta saraf  ,manakala penghidap resdung kronik  mengalami keluaran cairan (hingus) ataukahak ,kegatalan pada mata serta telinga atau kesakitan pada gigiserta gusi. Keadaan berbentuk fenomina sementara.Bagi menilai keberkesanan jus delima 100% asli pengguna dinasihatkan membuat permerhatian daripada peringkat awal mengambil jus delima. Pengguna dinasihatkan merekodkan semua perubahan atau kesan kesan yang dialami diperingkat awal pengambilan jus delima.


47 comments:

  1. Saya baru mengambil jus delima, terdapat kesan spt demam dan sakit pada bhg tubuh..adakah ini di panggil metabolisma terbalik.

    ReplyDelete
  2. Ya itu antara kesan2 nya, ia hanya kesan sementara. Ia x sama kesan dgn org lain. Teruskan minum sehingga ia sebati dlm tubuh kita.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya nak tanya boleh x ambil.jus ni selepas makan. Sebab bila.saya ambil sebwlum.kn bangun tido perut saya pedih.. Sebb dia masam.. Baru dua hari saya ambil dan waktu haid bole ambil.ke

      Delete
    2. Saya nak tanya boleh x ambil.jus ni selepas makan. Sebab bila.saya ambil sebwlum.kn bangun tido perut saya pedih.. Sebb dia masam.. Baru dua hari saya ambil dan waktu haid bole ambil.ke

      Delete
  3. Saya mnum jus ini..terdapat gatal2 pd leher dn telinga dn lenguh2 badan..adakah itu kesan smpingan setelah memakan pati itu.

    ReplyDelete
  4. Kalau minum overdose tk bahaya kan?

    ReplyDelete
    Replies
    1. apa2 pun kena bersederhana, tak boleh overdose@berlebih-lebihan. So, ikutlah seperti yg disyorkan oleh mereka yg arif tu.

      Delete
  5. Berapa harga sebotol dan kat mana boleh dibeli ya?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sila layari www.kedaiarabonline.blogspot.com utk maklumat lanjut

      Delete
    2. Salam.lps sy minum sesudu sblm tido...ay mula sakit perut dah dua ari...sy pregnent 6 minggu...adakah ia bahaya pada kandungan sy...sbb ablm ni sy x pnh sakit perut...tq

      Delete
  6. Alhamdulillah dah beli kat kedai shah alam

    ReplyDelete
  7. Makan satu suu besa mlm satu pagi lepas makan ok ke? Kalau makan lepas lunch?

    Simptom sy alami gatal hidung, kahak n hingus pekat wana hijau sometimes ada kesan darah.. Suhu badan naik n slalu rsa nak demam.patot stop ke?

    ReplyDelete
  8. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  9. Salam..saya ada jual jus pati delima gulsan..kapsul delima pun ada..jus minuman harian pun ada..buah zuriat pun ada.. boleh tgk fb sy patidelima zamzam madukurma...wasap 0176106717.. Insyaallah sy jual sgt murah..

    ReplyDelete
  10. Salam, Alhamdulillah... jmpa jugak blog ni yg ada terangkan effectnya. Sebab saya baru minum 2 hari. semalam dan hari ni, rasa pening2 jer... mmg normal la kan.? sbb sy ingat tak rasi dgn bdan, rasa nk stop jer. Trima kasih pda yg bg pencerahan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Normal Kot....Sy minum period jd delay...tp sy akan truskan. Sbb baru try sebotol

      Delete
    2. Sbb da sebati..sy sentiasa lbih sehat setelah mengamalkan nya

      Delete
  11. setahun yg lepas sy memang amalkan dan memang bagus utk lawaskan sisa pembuangan, kulit jd cantik dan cerah, bertenaga. kalau sehari sy tak minum sy rasa tak lengkap. tp skang baru sy nak mulakan balik sbb dulu dah habis 2botol. kadang2 sy teguk je haha tp agak2 la kuantiti nya sbb salu rush pagi2. kesannya memang power!

    ReplyDelete
  12. As salam... Sy nk tnye... Untuk ibu hamil ada effect x.. Kt baby.. Sbb sy ada mslh hb yg rendah...10.6.. Memandangkan skrg kndungan sy da msuk 9bln.. Klu sblm ni, sy amalkan mkn buah delima.. Tp, sy tringin utk mcuba jusnya pula... Sbb pernyataan di atas mngatakan ada "metabolisma terbalik"..sblm mmbli.. Sy nk tahu dhlu.. Ianya sesuai mhupun tdk utk ibu hmil..

    ReplyDelete
    Replies
    1. mesti skrg ni baby awk da delivered kan..hehe...takpe laa...sy kongsi sikit ilmu utk yg lain..moga bermanfaat..


      DELIMA AMAT DISYORKAN DIAMBIL OLEH IBU-IBU HAMIL
      Jika diambil semasa awal kehamilan, ia dapat mengelakkan 'morning sickness'
      Menjaga degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu dan perkembangan fetusnya)
      Menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungdi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung)
      Menjadikan kulit bayi sihat, gebu dan cantik
      Menunjuang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung)
      MELINDUNGI OTAK BAYI
      Kajian Pediatrik mendapati meminum jus delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus delima juda dapat membantu untuk mendapatkan bayi yang sihat. Beberapa tahun lepas, doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asid folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi. Itulah sebabnya kenapa Persatuan Perubatan Amerika mencadangkan supaya semua ibu yang mengandung mengambil supplemen yang mempunyai asid folik setiap hari. Jus delima memenuhi bekalan asid folik sebaik seperti vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi. Sebagai tambahan, kebaikan jus delima adalah mengandungi 'potassium' di mana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam.

      Delete
    2. mesti skrg ni baby awk da delivered kan..hehe...takpe laa...sy kongsi sikit ilmu utk yg lain..moga bermanfaat..


      DELIMA AMAT DISYORKAN DIAMBIL OLEH IBU-IBU HAMIL
      Jika diambil semasa awal kehamilan, ia dapat mengelakkan 'morning sickness'
      Menjaga degupan jantung agar tetap normal (bagi ibu dan perkembangan fetusnya)
      Menunjang kepekaan saraf dan otot agar berfungdi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung)
      Menjadikan kulit bayi sihat, gebu dan cantik
      Menunjuang kepekaan saraf dan otot agar berfungsi secara teratur (kajian mendapati rahim wanita lebih utuh/kuat sesuai dengan kepekaannya menunjang pergerakan bayi yang dikandung)
      MELINDUNGI OTAK BAYI
      Kajian Pediatrik mendapati meminum jus delima semasa mengandung dapat melindungi otak bayi semasa kelahiran. Jus delima juda dapat membantu untuk mendapatkan bayi yang sihat. Beberapa tahun lepas, doktor mengesahkan bahawa ketidakcukupan asid folik (folate) boleh menyebabkan tiub saraf yang cacat seperti kerosakan pada tulang belakang dan sumbing pada lelangit bibir untuk bayi. Itulah sebabnya kenapa Persatuan Perubatan Amerika mencadangkan supaya semua ibu yang mengandung mengambil supplemen yang mempunyai asid folik setiap hari. Jus delima memenuhi bekalan asid folik sebaik seperti vitamin dan mineral yang penting untuk perkembangan bayi. Sebagai tambahan, kebaikan jus delima adalah mengandungi 'potassium' di mana ia dapat mengelakkan kekejangan kaki yang biasanya dihadapi oleh ibu mengandung pada waktu malam.

      Delete
  13. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  14. Assalamualaikum...sy baru minum pati jus delima ni...skrg sy tgh demam,batuk berkahak n suhu badan meningkat...mata sy merah akibat panas dlm...adakah sy perlu stop dlu bg sihat or trskan saje...mohon pencerahan...

    ReplyDelete
  15. Assalamualaikum...sy baru minum pati jus delima ni...skrg sy tgh demam,batuk berkahak n suhu badan meningkat...mata sy merah akibat panas dlm...adakah sy perlu stop dlu bg sihat or trskan saje...mohon pencerahan...

    ReplyDelete
  16. Saya baru juga minum.. Ari ni tindakbalas dia.. Badan rasa panas.. Nak demam pon ada. Kencing berbau.. Kena teruskan minum.. Harga pon mampu milik...

    ReplyDelete
  17. da setengah botol try minum pati ni...bagus jugak utk peredaran darah n melancarkan kitaran haid...aritu adik sy try minum terus period esoknya...adik sy ni kadang period sampai 2-3 bulan tak datang....skrg ni sy n adik sy maintain minum pati delima ni..

    ReplyDelete
  18. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  19. Assalamualaikum,bila sy bc info d atas mengatakan jus delima asli..dan kebetulan sy baru jer beli sebotol jus delima yg mmg pure d perah depan mata. Sy nak ty, adakah sama kesannya jika sy mnum jus delima yg sy beli tu dgn jus yg telah sedia di jual dlm botol oleh mana2 jenama?

    ReplyDelete
  20. Assalamualaikum,bila sy bc info d atas mengatakan jus delima asli..dan kebetulan sy baru jer beli sebotol jus delima yg mmg pure d perah depan mata. Sy nak ty, adakah sama kesannya jika sy mnum jus delima yg sy beli tu dgn jus yg telah sedia di jual dlm botol oleh mana2 jenama?

    ReplyDelete
  21. Assalamualaikum..
    Harga terbaru untuk tahun 2016.
    1- rm13
    5 botol keatas rm12

    Pos sabah/sarawak rm25 untuk 3 botol
    Pos semenanjung rm13 untuk 3 botol

    Berminat boleh call/whatsapp 0174600076

    ReplyDelete
  22. kenapa kandungan gula saya meningkat...semenjak minum pati delima......saya rasa bimbang....sebelum ini kandungan gula rendah sahaja......

    ReplyDelete
  23. Bole x pati ni utk sakit BUASIR?

    ReplyDelete
  24. Sy baru guna stengah botol ni alhamdulillah okay . period jdi stabil after dkt sebulan period x bhenti . n berat bdan pun menurun. Nafsu nk mkn tu dikawal. N pemakanan kne jaga jugak walaupun kita ambik ap2 jus. Sy smbil jus ni waktu pgi satu sudu besar...n malam sbelum tido. Sy bykkan minum air kosong. Sbelum minum cm biase brselawat dhulu .insyaallah dipermudahkan ap yg diniatkan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul tu hazira...sy pon baru stgh botol. Period pun Alhamdulillah..tak macam dulu. Dulu kdg2 smpai 2mnggu kluar x habis2. Lepas consume gulsan...period dah x lama. Normal balik. Muka pun nmpak glowing sikit kat pipi..😊

      Delete
    2. Betul tu hazira...sy pon baru stgh botol. Period pun Alhamdulillah..tak macam dulu. Dulu kdg2 smpai 2mnggu kluar x habis2. Lepas consume gulsan...period dah x lama. Normal balik. Muka pun nmpak glowing sikit kat pipi..😊

      Delete
  25. Makan apa2 suppliment.gulsan atau apa2 pun..air kosong/mineral jangan kurang. At least 8 gelas sehari. Kalau nak lebih baik lagi..makan masa perut kosong (2jam sebelum makan atau 2 jam selepas makan). Gulsan ni kaya dgn antioksidan.. boleh merawat byk penyakit. In Sha Allah. Kita usaha Allah jua yg beri keizinan utk sembuh..utk sentiasa sihat.

    ReplyDelete
  26. kebesaran yang ALLAH SWT menciptakan makhluk bernama delima ni mmg cukup hebat. tapi sayang kebanyakkan ciptaan manusia keatas buah delima ni telah menhancurkan dzat dan nutrisi delima itu sendiri. pelbagai pengawet dan gula dicampurkan sebagai sedap rasanya dan kuantiti yang banyak atas untung semata2.maka hilanglah kebaikkan yang ALLAH SWT kurniakan keatas buah delima tersebut. insyaallah masih ada lagi fresh jus delima dan pati delima yang diproses secara organic tanpa chemical yang berasal dari negara azerbaijian. boleh google keindahan buah delima di negara tersebut. ada juga artikal yang sy pos tentang kebaikkan buah delima dalam page fb sy jenguk2 lah ye www.facebook.com/Olive-House-Kuala-Lumpur-188534904570766/ terima kasih tuan tanah keatas artikal yang penuh manfaat ini

    ReplyDelete
  27. Kenapa saya minum jerawat naik kt muka. Jerawat skli keluar yg bsr pulak tu. Adakah itu kesan sampingan minum pati tu atau sesiapa yg ada masalah sama bole share?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya pun baru minum. Memang naik jerawat. Tapi saya nak anggap ini sebagai proses pemulihan. Lagipun saya ada resdung yang kuat. Saya akan bersabar. Targer saya sekurang-kurangnya 3 botol untuk lihat apa yang berlaku. Delima ni makanan sunnah, jadi ken ayakin. Selepas 3 botol, kalau masih berlarutan, baru saya fikir macam mana.

      Delete
    2. Assalam sharimah,sy ada jual skincare untuk kurangkan @hilangkan jerawat.inshaAllah membantu :-),produk natural,bebas kimia berbahaya,lulus ujian makmal,mendapat notifikasi dr KKM jg,blh wsap sy 011-31747304 atau blh tngk di fb sy Fazliza Fazai

      Delete
  28. Haa..betolla..slps sy amalkan jus gulsan ni hampir 1mggu.sy demam,batuk2 teruk sampai sakit2 perut,sakit2 badan..period pon xla senggugut teruk sgt..skrg ni sy masih teruskan lagi minom jus ini.

    ReplyDelete
  29. Saya baru sehari try dah mula rasa pening pening macam tak stabil huaa

    ReplyDelete
  30. Sy dah amal pati delima masuk botol ke 8....botol yg pertama....sy jadi demam mlm n kahak awal pagi putih tetapi berketul...masuk botol ke - 2, badan masih rasa demam bila mlm tp siang okay...n ada ada bau yg busuk dari hidung mcm telur busuk...tetapi anak dan kawan cakap tidak berbau bila sy cakap....hanya sy yg rasa terutama bila tunduk kepala spt sujud..berterusan botol ke 3 dan 4...masuk botol ke 5, bau dah hilang ttp kahak banyak dan cecair jernih keluar dari hidung..sekitar bawah mata kanan rasa sakit...botol yg seterusnya....demam mlm tiada lg...bau busuk tiada...sakit dikepala berdenyut...mungkin krn cuaca panas sama...sy teruskan pati delima sesudu awal pagi dan dan sesudu b4 tido...anak gadis sy cyst 8.08 cm...dah dpt tarikh operate...amal pati delima dlm 2 minggu cyst tinggal 2.2cm ...cancel operation...terus amal pati delima. Syukur pd Allah, kita hamba sekadar usaha...sy guna pati delima olive house

    ReplyDelete
  31. nak tanya pati delima glusan tu memag kuat ke bau dia ada masam2..rasa xselesa bila nk minum takot xsesuai..sbb sya skrg sedabg prgnent..tlg terangkn..tq

    ReplyDelete
  32. Saya mkn gulsan Masa pregnant 2 bulan..sampai lah nak bersalin...menyusu..hb maintain je..bagi tenaga bdn xlesu...x loya2...sekali anak kluar putih gebu...🙂🙂hehe..

    ReplyDelete
  33. Salam..sy nk tnya..sy bru 2x minum jus ni..dda trsa sakit..ada ke 2 kesan sampingan jgk??

    ReplyDelete
  34. Saya ada minum jus delima gulsan ni, kesannya 2/3 hari ni rasa sakit kepala je. Kenapa ya? Saya perlu teruskan minum atau tidak

    ReplyDelete

Setelah 7 Tahun menanti akhirnya disahkan hamil.

 Saya berkahwin hampir 7 Tahun, tapi baru kini disahkan hamil anak sulong. Alhamdulillah, mybe asbab berdoa dgn amalan doa yang diberi oleh ...