Tuesday 3 September 2013

Kebaikan jus pati Delima Gulshan


Antara khasiat Pati Delima :-

1-Membaik pulih fungsi hati dan limpa.

2-Mencuci buah pinggang dan salur kencing

3-Membantu penghadaman.

4-Membuang lemak-lemak berlebihan.

5-Menambah tenaga.

6-Mengelakkan alahan bagi wanita mengandung.

7-Mengubahsuai hormon bagi wanita menopause.

8-Membaiki sistem pembersihan dan pengaliran darah.

9-Merawat dan membaik pulih pesakit kencing manis.

10-Menambahkan tenaga dan mengelak dari penyakit lemah tenaga batin.

11-Mencantikan kulit kerana kandungan antioksida yang tinggi

12-Mengurangkan pengumpulan lemak di dinding pembuluh darah, mengelakkan dari salur darah tersumbat dan mengeras yang menjadi punca penyakit jantung

13-Mengurangkan tekanan darah sebanyak 5% di kalangan pesakit tekanan darah tinggi jika mengambil Jus Delima sebanyak 50cc setiap hari selama 2 minggu

14-Menghalang pembentukan sel barah payu dara Di Jepun terdapat laporan yang menggalakkan pengambilan Jus Delima dalam membantu mengubati penyakit jantung, tekanan darah tinggi, menambah tenaga, untuk kecantikan kulit

15-Menghapuskan masalah cacing pada kanak2

16-Mengatasi masalah kemandulan

17-Membantu mengurangkan alahan ibu mengandung

18-Membantu memberi tenaga untuk ibu mengandung dan menyusu

19-Membantu perkembangan otak bayi dalam kandungan

20-Membantu mendapat bayi yang sihat dan kulit yang cantik

21-Membantu mengurangkan batuk dan lelah





PENTINGNYA
WANITA MENGAMALKAN PATI DELIMA

1. Menegangkan payudara

2. Mencantikkan kulit - merawat kulit rosak/kulit kering/kulit berjerawat

3. Mencerahkan kulit

4. Menegangkan kulit dan menjadikannya awet muda

5. Membuang lemak berlebihan terutama di perut

6. Merapat dan menyuburkan rahim - menormalkan kitaran haid yang tidak teratur

7. Merawat dan mencegah kanser rahim 

8. Memelihara kadar keseimbangan hormon semasa haid (elak moody)

9. Membakar kalori dengan cepat, elak pertambahan berat badan

10. Mengubahsuai dan membaikpulih hormon semasa menopouse - 
sesuai dihadiahkan kepada ibu tersayang.

11. Merawat KEPUTIHAN dan jangkitan kulat di faraj
/rawat kegatalan faraj.

12. Menghalang pembentukan SEL BARAH PAYUDARA

13. Menjaga kesihatan usus besar dan kecil (lawas)


TESTIMONI PENGGUNA


KULIT CERAH
Saya baru minum 1/2botol pati delima, tiba-tiba malam tadi hubby tegur, dia kata nape muka saya nampak lebih cerah...hehe penangan pati delima kot.. - Ani, Pasir gudang

LAWAS BUANG AIR
akak, sejak minum pati delima ni, sy buang air besar mmg lawas, tak perlu lagi nk minum yogurt setiap hari untuk kasi lawas..seronok sgt.. - Suria, Seremban


BADAN BERTENAGA



Akak rasa sekarang ni badan bertenaga, kalau tak..bila petang aje mata asyik rasa ngantuk nk tidur..memang boleh jadikan amalan..buang air besar pun lawas - Haliza, Kota tinggi


PERUT KEMPIS



kak shaini, saya sejak bersalin, badan naik..ni saya amalkan pati delima, rasanya perut saya makin kempis..badan rasa ringan - nurul, singapore



RAWAT KEPUTIHAN
saya mkn pati delima ni untuk rawat keputihan, lps seminggu mkn, keputihan keluar banyak..naik risau juga tp lepas seminggu kemudian, keputihan yang keluar dah semakin kurang..mungkin ni cara ia merawat..sekarang dah tak perlu pakai pantiliner..alhamdulillah..- nilda, pasir gudang


RAWAT RESDUNG



saya ada masalah resdung yang agak serius, pagi2 mesti bersin-bersin..hidung selalu gatal..saya try minum pati delima+sapu minyak jerslin kat hidung 3-4x sehari..lps 2 hari muka saya rasa gatal-gatal..tapi saya teruskan aje minum pati delima n sapu jerslin..2hari kemudian dah takde rasa gatal..tiap pagi juga dah tak bersin..alhamdulillah syukur..- masni, muar.


BADAN BERTENAGA DAN ELAK SELSEMA



Ibu sya berumur 56tahun..katanya bila dia amal pati delima, badan rasa bertenaga, dulu kerap kena selsema ni dah lama xkena selsema..kiranya mmg sesuailah untuk dihadiahkan kat ibu tersayang, biar ibu sentiasa sihat..alhamdulillah - sha, kelantan.



RAWAT DENGKUR


suami mengalami masalah dengkur yang serius sampai anak-anak pun tegur..jadi kak shaini mencadangkan sy kasi suami PATI DELIMA ni..saya siap suapkan suami 1 sudu setiap pagi n malam sebelum tidur..kalau tak,mau dia nk minum sndiri..dan alhamdulillah baru kasi 4hari, dengkurnya tu dah semakin kurang..syukur sesangat..- Aini, Kuala Krai.



PERUT KEMPIS DAN STABILKAN HAID



Kak Ya baru minum 3hari pati delima ni dah nampak perut kempis..rasa kenyang..minum pati delima ni perut rasa selesa..period pun lawas tak macam dulu..- Nik Suria, Guchil Kelantan.



KULIT BERSERI



Mantap kak...tq.suami aza puji2,dia kata muka aza berseri.skrg aza bg dia cuba minum jg sb dia kuat berdengkur.kak aza ada suggest kt kwn aza dia tgl brunei gak - Aza, Brunei



KULIT LEMBUT DAN LICIN



Pati delima baru minum setengah botol..tapi kulit rasa lain..rasa lembut,licin.. - Rose, Kuala Krai.



TAMBAH ANTIBODI BADAN



Saya dah amal pati delima dah 1 botol dah..memang sejak awal lagi dah rasa khasiatnya..kulit cerah, haid lawas, keputihan pun dah takde dah..dan yang saya baru perasan, saya tak mudah dijangkit selesama/batuk. sebelum ni kalau anak-anak tak sihat, lepas diaorg baik, sure saya pulak yang kena..rasanya pasti PATI DELIMA ni dah tambah ANTIBODI dalam bdan saya..hehe..alhamdulillah..- kak sa, Pasir Gudang.






Cara paling mudah dan murah untuk menjaga kesihatan/kecantikan sekaligus
hanya tuang & minum...itu saje
rasanya pun SEDAP !
Cubalah sebotol dan rasai sendiri khasiat 
PATI DELIMA ini
UNTUK PERINGATAN BAGI 
UMAT ISLAM.... 
SESUNGGUHNYA YANG 
MENYEMBUHKAN PENYAKIT 
HANYA LAH ALLAH S.W.T 
-tiadalah memberi bekas(kesan) 
barang sesuatu tanpa keizinanNya, 
usaha,ihktiar dan doa Insyallah!!




p/s: ini hanya lah satu jalan kita mencuba,
geng TTC. jangan terus terusan percaya
pati ni boleh bagi kita anak, kita merancang
tapi Allah swt yang menentukan :)











96 comments:

  1. Tau x mne2 kdai yg jual pati nie?

    ReplyDelete
  2. Kilang jual kurma di shah alam ada jual pati ni.. kalo g kedai2 arab/turki ada jual jus delima.

    ReplyDelete
  3. Salam..nak kepastian...50cc setiap hari? 50cc=50ml, satu botol 250ml. Jadi satu botol untuk 5 hari?

    ReplyDelete
  4. Saya ada jual. Saya bagi emak dan ayah saya minum... Alhamdulillah. . Masalah gula ayah saya da xda. Emak saya pula. Sakit lutut 13 tahun , sakit tu da bansur hilang. Kulit da x kering. Emak sya ckp, da boleh bengkokan lutut. Sebotol sahaja da nampak prubahan. Sy ng bagi lagi mereka minum..

    ReplyDelete
  5. Dear Ani: Sehari cuma minum 1 sudu besar waktu pagi sebelum sarapan dan 1 sudu besar sebelum tidur. Kuantiti sebotol boleh tahan sampai sebulan lebih. Guna sudu plastik ok yea.

    ReplyDelete
  6. World herb ade ada jual..bru bli mlam td..tengah promosi, hrge sebenar rm25,tp turun smpai rm13.90..mmg kne guna sudu plastik ke?sudu besi xleh ea?

    ReplyDelete
  7. Sy bli 1 btl rm 9.00 share gn kwn2..bli trs dr kdai pmbkl kt s.alam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh beritahu nama kedai tu? Tkasih.

      Delete
    2. This comment has been removed by the author.

      Delete
    3. anna ramli beli sekaton ke bary dapat rm9..dekat mana ye awak bli kat shah alam tu

      Delete
  8. Shah alam kat mana? Kalu beli terus dr kedai pembekal, berapa lak kuantiti paling minimun... Dah sebotol sy minum, alhamdulillah ibu jari kaki yg kene gout dah leh gerak...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jika berminat boleh beli melalui saya. Promosi RM10/sebotol hingga 30 April 2014. Email saya < wak_yeh@hotmail.com >

      Delete
    2. Boleh beli di Mahnaz Food di seksyen 26 Shah Alam..

      Delete
  9. Saya baru beli tadi di Pandan Capital Pandan Indah. Ada satu kedai arab kat situ yg jual. RM15 sebotol. Saya suka rasanya yg masam2 manis tu..sedap...

    ReplyDelete
  10. macaman nk order ye? boleh emel saya? alzamiruldin@gmail.com. thanks...

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  11. Assalamualaikum :) saya mohon kongsi ya kelebihan delima ni untuk rujukan...moga ALLAH memberkati dan murahkan rezeki sis :)

    ReplyDelete
  12. @Anna Ramli boleh share beli dekat mana Rm9.00 tu ???

    ReplyDelete
  13. Sekadar berkongsi...Kedai pemborong Mehnaz ada jual jus pati delima gulsan...sebtl RM12, sektk (24 btl@ rm9/btl) RM216, klu nk cari landmark dia traffic light selepas Sek Men Teknik Baru 3, Shah Alam..kwsan light industrial...klu pergi sana2 mcm2 ada....nk murah beli borong, share dgn kwn2...

    ReplyDelete
  14. Salam... nape pakai sudu plastik ye??? Dlm pati delima ni ade kandungan yg bertindak balas dgn sudu besi ke?

    ReplyDelete
  15. kene pakai sudu plastik ke?sy suka minum jus ni letak dlm air..amal sejak hamil lg..alhamdulillah,mmg bnyk kebaikan dia..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sis suhaila, nk tnya, kalau minum jus ni wktu hamil baik kan?

      Delete
  16. Pasar seksyen 6 ada. Rm 15 sebotol

    ReplyDelete
  17. alhamdulillah....xsmpai setengah botol sy amalkan minum pati delima ni...sy dsahkan hamil 6weeks... kulit btambah cerah...muke pun nmpk bseri...sy beli sebotol rm15...di Giant banting...smpai skrg sy amalkan....

    ReplyDelete
  18. alhamdulillah....xsmpai setengah botol sy amalkan minum pati delima ni...sy dsahkan hamil 6weeks... kulit btambah cerah...muke pun nmpk bseri...sy beli sebotol rm15...di Giant banting...smpai skrg sy amalkan....

    ReplyDelete
  19. orang pregnant bleh minum ke?xeffect pd kandungan?

    ReplyDelete
  20. Tahniah Mona Dea.....teruskan minum hehe

    ReplyDelete
  21. Nurhidayu Salleh: org pregnen pun boleh minum....baik utk kulit baby...

    ReplyDelete
  22. Seminggu tekak sy gatal. Bila batuk satu badan terasa sakit. Br 2 hari sy minum jus gulsan ni... alhamdulillah tekak saya dah ok. Dan batuk pun hilang.

    ReplyDelete
  23. Saya ada menjual pati delima.jika berminat bole la call/wtsapp: 0174875788.insyaallah berbaloi.

    ReplyDelete
  24. utk tingkatkan hemoglobin darah boleh ke?

    ReplyDelete
  25. utk tingkatkan hemoglobin darah boleh ke?

    ReplyDelete
  26. Tekanan Darah gula tinggi Boleh minum ke?

    ReplyDelete
  27. Pati delima RM13 sebotol.... kapsul dlm bentuk softgel pun ada ... habbatus sauda pun ada.... wasap 0176106717
    fb: patidelima zamzam madu kurma
    page: delima

    ReplyDelete
  28. Selalu dgr org cakap kalau makan pape ubat or vit jgn pakai sudu besi sbb besi tu akan tarik zat2 yg ada. Minum green tea or clenx tea apa segala jenis detox plak seeloknya pakai cawan kaca. Wallahualam

    ReplyDelete
  29. Selalu dgr org cakap kalau makan pape ubat or vit jgn pakai sudu besi sbb besi tu akan tarik zat2 yg ada. Minum green tea or clenx tea apa segala jenis detox plak seeloknya pakai cawan kaca. Wallahualam

    ReplyDelete
  30. Selalu dgr org cakap kalau makan pape ubat or vit jgn pakai sudu besi sbb besi tu akan tarik zat2 yg ada. Minum green tea or clenx tea apa segala jenis detox plak seeloknya pakai cawan kaca. Wallahualam

    ReplyDelete
  31. Salam, saya nak berkongsi pengalaman saya minum jus delima ( brand gulsan) ni. Saya mengalami masalah lutut ( sport injury) dan mengalami 3x kali keguguran. Saya telah mendapat rawatan suntikan dan fisioterapi untuk lutut, namun sakit lutut kembali lagi, mungkin faktor berat badan bertambah.....untuk makluman semua kos pembedahan/suntikan dan fisioterapi agak mahal, jadi saya mengambil inisiatif dengan mengurangkan pengambilan makanan, serta mengawal berat badan selain mengamalkan minuman jus delima....Alhamdulilah sakit lutut saya semakin berkurangan dan saya boleh melipat lutut….apa yang buat saya lebih terkejut saya di sahkan mengandung untuk kali ke 4 ( sekarang usia kandungan saya dah 32 minggu, Insya Allah due date sy adalh pd 23/9/2015. Caranya amat mudah, saya amalkan satu sudu pagi dan satu sudu malam, selain itu saya juga bancuh dengan air untuk mudah telan kerana terlalu masam dan banyakkan minum air masak.. Kita berusaha, Allah yang menentukan… selamat mencuba semua.

    ReplyDelete
  32. Assalam..cara minumnye kene bancuh ngn air kosong ke?ke minum pati tu terus?

    ReplyDelete
  33. Assalam..cara minumnye kene bancuh ngn air kosong ke?ke minum pati tu terus?

    ReplyDelete
    Replies
    1. mna2 pn boleh..klau x blh mnum trus pati tu boleh bancuh dgn air

      Delete
  34. Cara minum camne? Letak lam air ke?? Atau minum terus gune sudu? Klw 2 sudu pagi,2 sudu malam leh tak? Sbb telan 1 sudu je rase x puas la pulak. Sebab sedap hehe

    ReplyDelete
  35. Assalamualaikum.Cara nak minum jus parti delima gulsan ni macamana?boleh tolong tunjuk ajarkan.

    ReplyDelete
  36. Period sy lewat 5 hari minum jus delima ni dan sy masih bujang,knp ye jadi mcm ni ?

    ReplyDelete
  37. saya langsung tak datang period bila amalkan jus ni tapi Alhamdullilah tiada pula kesan sampingan yg lain dan badan rasa segar dan sihat :-)

    ReplyDelete
  38. saya langsung tak datang period bila amalkan jus ni tapi Alhamdullilah tiada pula kesan sampingan yg lain dan badan rasa segar dan sihat :-)

    ReplyDelete
  39. mane nak dapat yea jus ney ??

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by the author.

      Delete
  40. Sy ada masalh hidung berair badan rasa penat..tp sy amal kn minum pati delima mmg mujarab

    ReplyDelete
  41. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  42. Salam nk tye..ibu dlm pntang blh mnm ke ye..sye dh 28hri..

    ReplyDelete
  43. Salam nk tye..ibu dlm pntang blh mnm ke ye..sye dh 28hri..

    ReplyDelete
  44. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  45. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  46. Pati delima ni sesuai untk semua peringkat umur bayi dan kanak2 ke..sukatan pula mcmne?

    ReplyDelete
  47. Pati delima ni sesuai untk semua peringkat umur bayi dan kanak2 ke..sukatan pula mcmne?

    ReplyDelete
  48. Mse ngndung n pantang mmg blh minum pati gulsan ni.sy amalkn mse ngandung,hb sy xpna bwh 10 n tekanan drh normal..ble anak lahir kulit anak cntik je n bibir anak kemerah merahan

    ReplyDelete
  49. Saya menjual pati gulsan
    rm13.50 sebotol
    rm65 untuk 5 botol
    rm125 untuk 10 botol
    COD sekitar putrajaya

    Hubungi reen 019-5498859

    ReplyDelete
  50. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  51. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  52. Assalamualaikum..
    Harga terbaru untuk tahun 2016.
    1- rm13
    5 botol keatas rm12

    Pos sabah/sarawak rm25 untuk 3 botol
    Pos semenanjung rm13 untuk 3 botol

    Berminat boleh call/whatsapp 0174600076

    ReplyDelete
  53. Wslm ...kedai kt mane? Nk beli sendiri

    ReplyDelete
  54. Wslm ...kedai kt mane? Nk beli sendiri

    ReplyDelete
  55. memang sesuai untuk ibu mengandung ke? masih jual lagi x jus delima ni?

    ReplyDelete
  56. Saya baru mencuba minum jus gulsan ni, kawan yg syor kan dia kata elok

    ReplyDelete
  57. saya jual sebotol rm14
    COD area damansara,ttdi kl, shah alam..
    by pos pun boleh..whatsapp sy +60195488373

    IG/Facebook : rahsiamakanansunnah

    ReplyDelete
  58. saya jual sebotol rm14
    COD area damansara,ttdi kl, shah alam..
    by pos pun boleh..whatsapp sy +60195488373

    IG/Facebook : rahsiamakanansunnah

    ReplyDelete
  59. Saya juga jual pati delima noor. Blh rujuk patidelimanoor.blogspot.my

    ReplyDelete
  60. ade x yg jual area skudai,jb?

    ReplyDelete
  61. Ada..sy selalu beli kt kedai jamu2

    ReplyDelete
  62. Ada..sy selalu beli kt kedai jamu2

    ReplyDelete
  63. Kalau tekanan daeah rendah boleh amalkan jg ke? Khasiat semua bagus..tp risau pulak jika kurangkan tekanan darah. Sebab tekanan darah saya turun naik..90/60. Kdg2 lbh tinggi..pernah jg bawah lg. Saya baru je beli..risau pulak nk makan..

    ReplyDelete
  64. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  65. Kalau tekanan darah rendah boleh amalkan jg ke? Khasiat semua bagus..tp risau pulak jika kurangkan tekanan darah. Sebab tekanan darah saya turun naik..90/60. Kdg2 lbh tinggi..pernah jg bawah lg. Saya baru je beli..risau pulak nk makan..

    ReplyDelete
  66. Kalau tekanan darah rendah boleh amalkan jg ke? Khasiat semua bagus..tp risau pulak jika kurangkan tekanan darah. Sebab tekanan darah saya turun naik..90/60. Kdg2 lbh tinggi..pernah jg bawah lg. Saya baru je beli..risau pulak nk makan..

    ReplyDelete
  67. saya pregnant dah 7 bulan, hb rendah sgt.. Baru mak cuba minum pati delima niy, harap ada kebaikannya..

    ReplyDelete
  68. Promosi terbaru rm14 sebotol untuk COD sekitar putrajaya. Diskaun untuk pembelian melebihi 5 botol. Hubungi reen 019-5498859



    ReplyDelete
  69. Salam. Sy nak tanya. Kalo minum dengan air sejuk. Boleh ke. Bukan ais.eh. Air sejuk di botolkan dlm peti ais

    ReplyDelete
  70. Alhamdulillah sejak minum delima ni kulit makin berseri

    ReplyDelete
  71. Salam nk tnye.. Klau xletak dlam peti ais bleh tak? Sbb sy student U,, xde peti ais kt bilik😁

    ReplyDelete
  72. Saya jual rm20 termasuk pos ke seluruh semenanjung... boleh whatsapp 017-2775534...

    ReplyDelete
  73. sy jual jus delima asli harga mampu amal untuk kwsan berdekatan petalingjaya dan kuala lumpur.. boleh search ig @jusdelimaberkhasiat
    utk wsap blh klik http://jusdelimaberkhasiat.wasap.my

    ReplyDelete
  74. Org lelaki bleh x mkn jus delima ni?

    ReplyDelete
  75. Salam nk tnye, saya sekrg hamil 3 bln pada mase Same saya ade cyst 4cm,minum jus pati delima boleh kecut cyst ke?

    ReplyDelete
  76. Cyst ketika hamil amat merisaukan bagi sesiapa yang alaminya, saya sarangkan berubat secara tradisional sbb seorg kawan n ex bos saya ada alami cyst ketika hamil. Alhamdulillah cyst mengecut setelah mendapat rawatan tradisional tersebut. Sila hubungi no 04-9862969 Mak Wan. Saya dulu pun berubat dengan mak wan.

    ReplyDelete

Setelah 7 Tahun menanti akhirnya disahkan hamil.

 Saya berkahwin hampir 7 Tahun, tapi baru kini disahkan hamil anak sulong. Alhamdulillah, mybe asbab berdoa dgn amalan doa yang diberi oleh ...